26. srpna 2005

Corsa 1.0 12V, r.v. 2000: ROZVODY

Auta, která mají větší motory, zpravidla od 1.2L, mají běžný rozvodový řemen, který je vhodné, jak víme, vyměnit po 60-80tis. km.
Je to zásah, který pod 10tis. rozhodně nejde.

Opel se však chlubí tím, že u motorů 1.0 je rozvodový řetěz, což je údajně bezúdržbová záležitost. Je to jen teorie. Napínák, který řetěz přitlačuje ke kladkám je však nevhodně vyřešen, a brzy přesáhne rámec potřebného zdvihu k řádnému napnutí řetězu (ten se časem roztahuje).
První příznaky, které naznačují čas na výměnu, jsou zvukového charakteru. Projevuje se to zhruba od najetých 50tis km. Po nastartování je na tři vteřiny slyšet jakoby dieselový chod (někdy až "traktor"), pak to utichne a motor je nadále tichý (do dalšího startování).
Následkem ignorování těchto příznaků může být přeskočení řetězu, což posune chod ventilů, a můžete při rozjezdech poznat slabší výkon, případně klepání. Nedejbože aby řetěz skočil vícekrát. To se pak modlete, aby vás to nepřišlo na pětinásobek ceny.

Pár postřehů od mechanika: řetěz je horší kvality než máte na tuctovém bicyklu. Někdy se závada projevuje už po najetých 45tis. km i dříve.
Problém je i v tom, že napínák nemá zarážkovou fixaci (jako u starších motorů Opel), aby nebyl již vrácen do původní polohy, a řetěz se tak při poklesu tlaku (vypnutí motoru) znova neprověsil. Napínák je poháněn tlakem oleje a po startu musí překonat celý potřebný zdvih, což chvíli trvá a proto je řetěz zpočátku prověšený.
Stále častý názor: GM šetří kde se dá, a na nepravých místech.
Opravu je nemožné např. kvůli seřízení předstihu provést v garáži bez přípravků výrobce.

28 komentářů:

Anonymní řekl(a)...

Ty rozvody jsem mel na Corse B taky menene, je to staly probelm. Co mi ale s**e nejvic je to, ze na novem aute - Corsa C, ktera ma najeto 38T km uz se to projevuje taky! Je to ostuda. Ted jsem slysel, ze na retezy v tech novych Corsach je svolavaci akce, ale na dopis porad cekam a cekam...

autor řekl(a)...

Takže jaký je rok výroby toho Vašeho vozu? Mechanik mi o tom něco řekl, ale nevím přesně, jestli je to u posledních modelů. To by mě dost odradilo od nákupu, a počkal bych na další verzi.

Anonymní řekl(a)...

Je z rijna 2003, modelovy rok 2004. Ten problem by mel byt uz odstarnen, proto bezi ta svolavacka.

Anonymní řekl(a)...

Zdravím! Je k tak ! Výměna rozvodů na Corse 1,2 16V 2004 mě taky neminula, auto cca 1,5 roku staré, 20t km oprava cca 16 tis. Kč. Jsou k..., doufán, že je nebudu muset měnit zase při 40t km. Tento popisovaný problém jsem reklamoval 3 x ! Až napotřetí usoudili, že je k jejich chyba. Namontovali mi tam jiný řetěz, prý předimenzovaný, tak jsem zvědav.

Anonymní řekl(a)...

Chtěl bych se zeptat, na kolik vyjde udělat ty rozvody (přibližně). Díky

autor řekl(a)...

Jak jsem psal v úvodu článku, pod 10tis ta oprava nejde. Jenom materiál je asi za 7tis. Opravdu to není legrace, výrobce Corsu v tomto smyslu dosti zanedbal. Projeví-li se to po záruce, je "vyděláno".

Anonymní řekl(a)...

no nevim kde stojí materiál 7000 ale řetěz+lišty+napínák+další materiál stojí v oplu 3900 (na 1.0 12V)

autor řekl(a)...

A co kladky, hodinová sazba 600Kč...?
Máte to opraveno za 3900Kč Pochybuju, velmi.

Anonymní řekl(a)...

neshledal jsem příznaky "traktoru" a má najeto 90.000 rozvodama si ale nejsem jist je to 1,2 r.v. 94 a kupoval jsem jí nedávno

Anonymní řekl(a)...

prosim vás mam problem u sve corsy 1l 12V. Svítí mi kontrola enginu. Na diagnostice to naslo dvakrat chybu ve volnobehu. Pri jizde skube motor. Mechanik rekl ze je to Krokovy motorek. Nemuzu ho nikde na netu sehnat Nasla jsem neco pod nazvem VOLNOBEZNY REGULACNI VENTIL PRO REGULACI NEBO PRO OVLADANI VZDUCHU nevite nekdo jestli to je ten krokovy motorek???? Prosim pomozte mi nekdo.

Predem diky!!!!!!

Anonymní řekl(a)...

prosim vás mam problem u sve corsy 1l 12V. Svítí mi kontrola enginu. Na diagnostice to naslo dvakrat chybu ve volnobehu. Pri jizde skube motor. Mechanik rekl ze je to Krokovy motorek. Nemuzu ho nikde na netu sehnat Nasla jsem neco pod nazvem VOLNOBEZNY REGULACNI VENTIL PRO REGULACI NEBO PRO OVLADANI VZDUCHU nevite nekdo jestli to je ten krokovy motorek???? Prosim pomozte mi nekdo.

Predem diky!!!!!!

Anonymní řekl(a)...

Jo s tema rozvodama na 1.0I j to dnes aktualně 3,5 tis komplet.da se to dělat i v garaži zrucnym mechanikem i bez nastavovaní volnoběhu.A vzkazuju Ketrin,že je to elektrikcký a take podtlakovy ovladac škrtici klapky,reaguje tedy na podtlak v sacim potrubí a řidicovu nohu na plynu.Pepa

Anonymní řekl(a)...

from Pepa to Ketrin : 3pex@centrum.cz,poradím

Mirek řekl(a)...

Mám Corsu B 1,0 12 V z r. 99, jsem druhý majitel. K vozu jsem nedostal servisní knížku. Cca od 30.000 km se při startu projevoval hluk, ketrý pozvolna narůstal. Při 55.000 km jsem byl nucen vyměnit řetěz a napínák.
Práci jsme provedl sám a včetně výměny chladící kapaliny jsem to pořídíl cca za 3.500 Kč. Starý řetěz byl o 28 mm delší než nový
a napínák byl natolik vydřený, že kolem pístu pronikal olej. Ani za nový řetěz bych nedal ruku do ohně. Články jsou z měkkého plechu a tvrdost čepů jsem ani nezkoušel. Předtím jsem měl 2x Corsu 1,2 8 V a používal jsme do nich Casrol GTX 3. Nevím, ýzda je vhodný i pro motor 1,0 12 V. Můžete mi poradit?

Anonymní řekl(a)...

Caute. Tiez mam problem asi z rozvodmi. Strasne mi klepe motor. Neviem ci su to ventily, alebo rozvodova retaz, (alebo obydve).
Chcel by som si to vymenit sam. Mate s tym niekto skusenost? Mohol by niekto kto to robil popisat ako to urobit?
Dakujem
Jano

Anonymní řekl(a)...

Zdravim,muzete mi poradit jak postupovat pri vymene chladici kapaliny do motoru ? Opel Corsa B, 1998. Bylo mi v servisu namereno ,ze je kvalita tekutiny jiz stara a nema dobre hodnoty a tak bych rada doma vypustila nadrzku ,ale nevim kde hledat ten vyvod. diky za odpoved.

Unknown řekl(a)...

Zdravim chcem vymenit rozvody na svojej corse 1.0 r.v98 a neviem si rady ako ich nastavit.neviem mi niekto poradit alebo pomoct? bol by som velmi vdacny auto mam rozobrate a teraz som uz v koncoch.

Unknown řekl(a)...

Zdravim potreboval by som pomoc mam corsu 1.0 r.v98 je rozobrata v garazi a neviem si rady ako mam rozvodovu retaz nahodit spravne.neviem mi s tym niekto nejako pomoct? bol by som velmi vdacny

Anonymní řekl(a)...

Osobně jsem najel 225000km na Corse B 1.0 (40kW) 11/97 a nikdy jsem neměl problém s retězem a ani jsem nikdy nedělal rozvody. Používal jsem olej Mogul 10W-40 (Forte FE Pro) polosyntetika.

Briard řekl(a)...

Taky mám problém s rozvodama přesně jak popisujete.Na STK se chodili dívat na kravál motoru a prý ještě něco takového neslyšeli.R.2004- 1.0 12V.Najeto 46 tisíc.Poraďte, kde by se sehnal kvalitní řetěz, aby se to tak brzy neopakovalo.Díky za odpověď.

autor řekl(a)...

Nechávám výběr na autorizovaném servisu. Za dva roky ujedu dost km na to, abych mohl v záruce případný problém reklamovat.

Anonymní řekl(a)...

Opel Corsa 1.0 12V Majitelka mě požádala, abych se jí kouknul na motor. Vydával chrastivé zvuky a nemálo se objevovala emulze v motoru. Rozvodový řetěz byl natolik vytahaný, že vydřel kus hliníku z krytu rozvodů, následkem toho se dostávala voda do oleje a emulze byla na světě :-) Sada rozvodů vyšla na 3200,- u autokelly

Anonymní řekl(a)...

zasvětil jsem dva večery studiema tohoto problému , a vypozoroval, že pro slabší motory corsa (řad b) by se měl v létě používat olej 0/40 a v zimě 5/40. Je to důležité skrze životnost právě toho upinaku a řetězu/ remene. sám jsem tam lil 10/40 ale pro moji 1.0 to znamenalo patrně rychle opotřebení. Doporučuji vyměnit i s olejovym filtrem (120 kč u Autokelly). Originál olej pro pólu GM mají na rohu Dělnické jak je Billaza ve velmi příznivé cenove relaci (jste li z Prahy a okolí). Údržba oleje a filtru je mnohem schudnejsi varianta oproti výměně kliky a remene ;) pro kontrolu viskozity oleje pro Váš vůz obvolejte 3-4 autorizované servisy( liberec, ústí..), ať máte úplnou jistotu..)

ewice řekl(a)...

Nemá někdo kontak na někoho kdo bymi vyměnil rozvody na corse 1.0 12V,40KW.Praha a okolí?Ne autorizované servisi.Děkuji.Eva

Anonymní řekl(a)...

Na Corse C (1.0 12V) som daval retaz menit cca pri 90t km, ale to uz motor po zahriati klepal na volnobeh ako diesel (Pociatocne priznaky som vtedy vobec neriesil, lebo auto najazdilo cca 80t km na dlhych trasach). Po vymene v neznackovom servise som sa na tom aute este vozil cca 20t km (prevazne po meste) a nic nechrcalo. Teraz mam Corsu D, takisto litrovy trojvalec (r.v. 2014). Prve priznaky sa zacali prejavovat uz po prvej servisnej prehliadke (1rok, 12tkm) a udajnej vymene oleja v znackovom servise. Dnes (2 roky, 19t km) to takmer s istotou zachrci po dvoj a viac hodinovom statii. Takze ani po 15 rokoch, alebo ako dlho je tento motor na svete to vyrobca nijak nevyriesil. Skoda, lebo inak je to vyborny motor :(...

Anonymní řekl(a)...

Má Opel Corsa B 1.0 44kw hydroštely. Děkuji za odpověď.

Anonymní řekl(a)...

ano má je

mirka řekl(a)...

Rozvody na mém autě mi měnil můj automechanik nedávno a opět šlape jako nové. Při té příležitosti mi objednal tady nová chytrá zrcátka a zadní kameru, aby se mi lépe couvalo. Teď je to již super, jelikož vidím bezvadně za celý prostor auta, a tak se mi nemůže stát, že by mi tam vešlo třeba dítě a já ho neviděla.