19. dubna 2005

Test Opel Corsa 1.2 16V Twinport

Měl jsem to potěšení prověřit kvality nové Corsičky, kterou GM koncern připravil nejen pro český trh.

Pár pozitivních informací z jízdy a obecně používání po dva dny (350km):

1. Vynikající podvozek!!! Pánové a dámy, to je svezeníčko. Neuvěřitelné - jestli půjdete zkusit jen to, stojí to za tu akci se ukecat a jít. Podvozek se choval jako u Focusu, sebejistě, příjemně, jakékoli nerovnosti překonával na danou třídu velmi jemně, a přesto máte pocit bezpečného kontaktu s vozovkou;



2. Výkonný motor! Přidali dvě dl a k tomu 50% výkonu (když vezmu Corsu 1.0 12V 40kW), čili uvedených 59kW při 5600 ot/min na motoru 1.2 16V je dosti poznat, a nebylo problém jezdit na pátý rychlostní stupeň neustále, až jsem občas zapomínal řadit dle otáček, jelikož reakce vozu se snažím tak nějak odezírat aniž bych pořád čuměl na budíky.
Jestli znáte kopcovitý terén Ostrava - Opava, výborně jsem si zde užil výkonu, kde 40kW verze musí někdy i na 3.stupeň.
S recyklací spalin (Twinport) si musíte zvyknout na to, že pokles otáček po vyšlápnutí plynového pedále je velmi pomalý. Prostě dobíhá přimíchaná výfuková směs v agregátu a to se vám naopak dost vrátí na spotřebě...

3. Ano, spotřeba je asi taková jako u verze 1.0 12V 40kW z roku 2000. Čili jezdíte za 5.8-6.0L/100km, v zimě nevím - mimochodem ocenil bych test právě v zimě, ale to prý raději nedělají :) Ale ta spotřeba za těch 80 koní, nekupto. Naměřil jsem u nezajetého vozu (500km na tachometru) 5.9L/100km.
Vemte si - Fabia 1.4 55kW - třetí sazba pojištění odpovědnosti za škodu - zbytečný "komfort".

4. Rozměry - nepídím se obyčejně po detailech, protože celkové pojetí konstrukce mi musí dát pocit prostornosti a to já s Corsou mám už u starší verze. Tato nová Corsa je opravdu dospělé auto, a kdo není megaloman, a chce levný provoz, nebude litovat.
Rozvor se od starého podvozku (platforma Tigra) se zvětšil o 4.8cm! Je to vynikající parametr již při těch 2443mm (v této třídě), co měla předchozí verze.
Nová Corsa porazila např. Fabii (2462mm) na nových 2491mm! Ale já nevím, s Fabií srovnávat asi nelze, jen jsem chtěl pro porovnání s obecně poptávaným vozem a brát VW jako konkureci je třeba.

5. Celkový dojem z jízdy + ergonomie: bezpečné auto, jisté v zatáčkách, velmi příjemné brzdění (asistent je vcelku na první pohled ingorovatelný, ale on opravdu fugnuje, i když o něm člověk zrovna moc neví) při dojíždění křižovatky nebo festovním sešlápnutí, tichý motor - radikální rozdíl od starší verze, startování do 0.5s, výborný přehled (okno vzadu ok, sloupky ok, zrcátka - lomená,širokoúhlá - super), sedadla - výborné boční vedení a celkový pocit - nemusel jsem se ošívat a hledat polohu, pohodlné vystupování a nasedání.
V dané výbavě byl nastavitelný volant a sedadlo řidiče - skvělé - pochvala!
Odkládací prostory nejsou v základu špatné, do bočních přihřádek na dveřích se vleze krabice s otevřeným džusem, pod čelním panelem je solidní šuplíček na mobilní telefon či brýle - praktické, akorát u spolujezdce se to zdá ochuzené o odkládací poličku pod přihřádkou, která je ve starší verzi a zde chybí.


Srovnání rozměrů:
Stará corsa B - délka/šířka/výška/rozvor (mm): 3741/1608/1420/2443
Nová corsa - délka/šířka/výška/rozvor (mm): 3839/1646/1440/2491

Zde jsou technické detaily současných vozů Opel Corsa

Negativní info:

1. Cena, jednoznačně cena. Autíčko se prodává kolem 350tis, a verze kterou jsem si "naklikal" na konfigurátoru mi vyšla přes 400tis, a to jsem toho moc nechtěl (lepší kola, rozmrazovače, zatm. skla, přihřádkové sety, a pod.). Je mi jasné, že bude při zájmu sleva, ale i tak, je to moc.
Na salónu ale teď mají speciální nabídku za 313tis. (klimatizace, autorádio s CD, 1.2 motor, 5dvéř. verze), což není tak špatné! Ale v barvě, kterou nemusím - červená. Věřím, že i v tomto se něco bude dít.

2. Ovládací panel - hlasitost rádia reagovala velmi pomalu (krokový senzor se musel otočit o 360° aby se znatelně stišilo rádio - kvůli potřebě hovořit se spolujezdcem a pod.), ovládání na volantu nejisté, raději jsem sahal na panel.

Během krátkého subjetivního testu se snad víc zjistit nedá, navíc bylo pěkné počasí a tak jsem nevyzkoušel ani nouzové brzdění, které znám ze starší corsy jako trošku zmatené.

Když tak se zeptejte v komentářích, na co chcete, a pokud si vybavím danou věc, rád odpovím. Také pokud chcete něco doplnit, prosím o komentář.

Více informací o Corse s technologií Twinport ... odsud s radostí vypíchnu informaci: "Respektovaný německý motoristický magazín "auto motor und sport", který pravidelně sleduje četnost závad u jednotlivých skupin automobilů, označuje Corsu za obecně velmi spolehlivý model. Corsa 1.2 zvítězila ve své třídě malých vozů v dlouhodobém testu provozní spolehlivosti na 100 000 km."

23 komentářů:

Anonymní řekl(a)...

POPO:
No ja som si pri testovaní všimol podobné pozitíva aj negatíva a ešte by som kním niečo pridal.
Pozitíva: vynikajúci priestor, mám 195cm a do zadu za seba som si sadol úplne v pohode. Ked to porovnávam s fábiou, tak v nej to až také ružové nie je. Motor - perfektný, ťahal v celej škále otáčok a dával som mu riadne zabrať, obvykle som radil na vyšší prevod. stupeň až po prekročení 6000 ot., jazda bola väčšinou v meste a prímestských častiach. Spotreba mi vyšla na 7,5L na sto - velká spokojnosť, pri neustálom vytáčaní som čakal viac. Verím že keby som jazdil kludnejšie, tak mám spotrebu 5,5 - 6,0L. Interval výmeny oleja je 30 000km a pri fábii je 15 000km, takže opel má rozhodne na vrch.

Negatíva: pri prvom otvorení kufru, ma prekvapila dosť vysoká nakladacia hrana batožinového priestoru. Vo výbave vozu boli predné okná v elektrike a ked som chcel otvoriť okno, tak som musel dať ruku viac do zadu. Možno daň za dlhé ruky, lakeť som dával až za sedadlo. Radio - ked som pár krát použil stíšenie rádia na palubovke, tak sa mi ho niekolko krát posebe podarilo vypnúť. Velmi citlivý ovládač. No a samozrejme tá cena - ktorá je vysoká, ale dealer mi ponúkol možnosť ako to obísť a ponúkal zľavy. Bojím sa ešte príliš velkej spotreby oleja oproti konkurencii, ako je to u Oplu známe.

Anonymní řekl(a)...

drdoky
Z 1.2 59kw nemam skusenosti, ale na semaforoch ma zoberu. Mam 1.3 CDTI najazdených cca 7000 KM a som spokojný. Podvozok je ozaj dobrý, drží stopu, ale neporovnaval by som ho z Focusom. Vnútorný priestor postačuje, len kufor by mohol byt trochu vačší(to platí pre rodiny s deťmi - jeden kočiar a je plný).Na diesel je vo vnútri relativne ticho, motor však nevytáčam. Čo sa týka spotreby oleja po 4000 som dolieval 0.5L. A čo mi vadí? "Plechové" zatváranie dveri, okrem piatych tie nemajú chybu.Celkovo som z autom velmi spokojný, spotreba do 5 L/100km a slušná dynamika.

Anonymní řekl(a)...

Ahoj, mám víc než rok téměř totožnou Corsou, akorát ještě s motorem bez Twinportu a musím říct, že jsem maximálně spokojený. Jízdní vlastnosti, motor, spotřeba, prostornost, prostě všechno v pohodě. Ohledně Vaší obavy se spotřebou oleje: mám teď najeto skoro 27.000 km, převážně město a dálnice a nedolíval jsem ještě ani deci, a to ho pravidelně kontroluju :-) Pokud vím, u benzínových motorů Opel ten problém není, spíš u nafty. Jestli máš ještě nějaké konkrétní dotazy, rád odpovím.

Anonymní řekl(a)...

POPO:
Ešte by ma zaujímalo ako je to s drobnými (chronickými) poruchami, či sa nejaké vyskytujú (viem že bezchybné auto neexistuje), mám na mysli trebárs predné ložiská kolies u fábii, vrzajúci interier, odchádzajúce posilovače riadenia a ešte kopec iných vecí ktoré sa človek dočíta na adresu fábii.
Sú nejaké takéto poruchy evidované aj na adresu Corsy ??

Anonymní řekl(a)...

Celkem to sleduju na nemeckem diskusnim foru forum.corsa-tigra.de ale nevsiml jsem si neceho casteji se vyskytujiciho. Obcas drnci predni naprava, ale nejaka vaznejsi casto se vyskytujici porucha, o tom zatim nevim. Interier je pomerne dobre zpracovany, myslim ze vrzani se drzi v mezich - ted kdyz je teplo je to tedy mnohem lepsi nez v -15. Jak mam informace tak Opel obecne v dnesni dobe patri mezi nejspolehlivejsi nemecky vozy, po tech pruserech 1. pol. 90. let se velmi zlepsili. Na rozdil treba od VW nebo Mercedesu, ktery naopak usnuli na vavrinech a ted hasi prusery.

Anonymní řekl(a)...

O.K. diky za info, myslim že teraz už môžem íst kludne k dealerovi oplu a zajednať si corsičku 1,2 (80k) :-)))

Anonymní řekl(a)...

Hodne spokojených kilometrů :-)

autor řekl(a)...

Taková drobnůstka mimo hlavní záznam :-)
Když jsme s ženou chtěli zapnout vnitřní okruh cirkulace vzduchu, tak se nám ten spínač pořád vracel do vypnuté polohy, resp. nešel zapnout. A tak jsme špekulovali a přesvědčili se, že je pokažený a při předávání vozu zpět do rukou zástupce autosalonu bylo toto z naší strany řečeno.
No podíval se na nás, že jsme si dovolili moc, aby bylo něco pokaženého :) a vysvětlil, že pokud je ofuk jen na přední skla, pak vnitřní okruh nefunguje.
Nicméně čekal bych nějakou indikaci nebo mechanickou blokaci spínače, ne že mi to dovolí stisknout na celý zdvih tlačítka ale fixace polohy neproběhne - podle mě to není zas až tak intuitivní.
Ale to je hrozná ptákovina, na pobavení :)

Anonymní řekl(a)...

POPO:
Ešte jedna otázočka ohladne servisu: Kolko stojí servisná prehliadka (napr.: po 30 000km) včetne výmeny oleja, filtrov a ostatných vecí čo k tomu patria ??

autor řekl(a)...

Servis není drahý. V této třídě je mnohem dražší servis Škoda nebo Renault.
Jestli si vzpomínám dobře, pak taková garančka mě přišla na 2200Kč (cca dva roky zpět). Líbí se mi, že také deklarují otevřeně cenu dílů na http://dily.opel.cz.
Hodinová sazba tuším 450Kč není zlá.
Mám ale "soukromé očko", kde je sazba jiná :-)

Anonymní řekl(a)...

POPO:
Jedna taká otázočka:
Ako dlho sa už vyrába súčasný model Opel Corsa, resp. od kedy??

autor řekl(a)...

Tak nová karosérie C přišla na trh během roku 2000, ale Corsa co se prodává teď, ač vypadá dost podobně není to samé. Myslím, že zapracovali rapidně na tom podvozku a motorech, kromě toho, že byl další facelift kolem 2003/2004.
Nicméně hodně informací je i na www.opel-magazin.cz, byť je to médium Opel C&S, což nově bude asi GM Southeast Europe Praha (neznám detaily).

Anonymní řekl(a)...

1. servisní prohlídka po 32T km mi stála před měsícem asi 3800,- Kč.

Jinak současná Corsa je opravdu z roku 2000, od modelového roku 2002 má stříbrnou lištu na chladiči. Teprve od modelového roku 2004 je ten facelift (jiné nárazníky a 3D světla pro některé modely). Technicky se nezměnilo téměř nic, pouze řízení. Postupně se pod kapotu dostávaly motory s Twinport technologií, první byl tuším 1.4, pak tříválec 1.0 a jako poslední přesně před rokem 1.2ka. A s faceliftem vyměnili nafťáky na současné CDTi.

Anonymní řekl(a)...

čo to malo znamenať, s fabiou corsu nemožno zrovnávať

Anonymní řekl(a)...

Koupil jsem v březnu novou litrovou, 5dveřovou Corsu s manualní klima a Easytronicem za 295000,- Levně, ale v porovnání s Corsou B musím říct, že interiér teda levně působí... Do přihrádky u řidiče stěží nacpu mapu (trochu větší A5) Důležitá pro mně byla cena, tak jsem ani nechtěl centrál s DO..., a to jsem si naběhl, v r. 99 byl v základu mechanický centrál, ted nic. Moje chyba, že jsem to bral jako samozřejmost a nezeptal se. Teď musím ke každým dveřím extra, jak škodovka z roku 70.... Vůbec mě nenapadlo, že by takhle ještě mohl někdo auto vyrobit, mohl... OPEL. A doinstalovat ho tam je problém, nevím pořádně co, ale do těch verzí, co teď dělaj to prý nějak nejde. Už samotný dealer nebyl schopný nasměrovat mě, někam kde by mi to udělali. Firma, co jsem našel nejdřív řekla 6000, ale pak si naštěstí včas vzpomněli, že to chtěl někdo do novýho Comba... Takhle by to prej byli schopni udělat, ale 5000 by stály jedny dveře - i s kufrem 25000... Jinak jsem spokojený, tichý motor, levný provoz, levná pojistka i ručení, a i když je to malý auto, je "nafukovací". KDYBY MI NĚKDO PORADIL S TÍM CENTRÁLEM, BYL BYCH RÁD.

Anonymní řekl(a)...

Také přidám svoji zkušenost. 12/2004 jsem koupil novou Corsu 1.0 12V, 3dv. Nechal jsem si tam dát celkem slušnou výbavu: klima, el.okna, centrál, tempomat, 16kola, tažné atd. Cena mě vyšla na cca 325tis, což si myslím, že neni moc, ani málo. Nyní uplynuly 2 roky a přibyly navíc úpravy: černé fólie, 3-look zrcátka, K&N filtr, svíčky Denso Iridium Power a příští týden mi přijedou přečipovat řídící jednotku z BitPoweru. Docela se těším:-) S autíčkem jsem maximálně spokojený. Spotřeba se dlouhodobě pohybuje 5,4 - 5,8 litru. Pokud bych jezdil stále po dálnici na plný plyn, tak cca 7litrů. Přes 7 litrů jsem se nikdy nedostal, rovněž jsem se nikdy nedostal pod 5. Maximální rychlost jsem také zkoušel. Cestovní maximálka je někde kolem 170km/h, ovšem pokud fouká příznivý vítr nebo jedu z kopce, tak není problem 185, ale ručička otáčkoměru je již těsně před hranicí červeného pásma. Co se týče spolehlivosti, tak jediná závada, která byla za 2 roky - převodka řízení. Tu mi vyměnili v rámci záruky a vesele jsem jezdil dál. Vnitřní prostor je fantastický. Při koupi jsem se rozhodoval mezi Fábii a Corsou a vnitřní prostor těchto dvou aut se opravdu srovnat nedá. To samé praktičnost - přihrádky apod. V tomto směru mi Fabie zcela nevyhovolala, proto jsem zvolil Corsu a nyní jsem velice rád. Auto jezdí daleko lépe než Fabia 1.2 (o 1.0 ani nemluvím) a jak jsem již zmínil, u Corsu vyhrál vnitřní prostor a praktičnost. No, toď asi vše, kdyby mě ještě něco napadlo, tak to sem hodim:-) Mějte se.

Anonymní řekl(a)...

Hele borce nauc se jednotky a potom tady pis clanky.Decilitr se znaci "dl" a ne jak ty uvadis "dcl".Vrat skolne a uc se.Je to hruza, ze toto muze napsat nekdo na verejny web.MONIKA

autor řekl(a)...

Omlouvám se za překlep - opraveno. Jde to říct i líp, ale to Vás v té škole asi už neučí ;-)

Anonymní řekl(a)...

Zdravim.Tiez sa rozhodujem medzi fabiou a corsou samozrejme po mnohých recenziach a diskusiach s majitelmi vyhrava u mna corsa Otázka na Vás znie však , ako je na tom corsa s hlavnimi svetlometmi a jazdou v noci?Momentalne mám este felíciu a casto jazdim dlhe trasi v noci svietivost svetlometou u felicie je vsak príserná a to som pre to uz urobil takmer vsetko.Ako je na tom corsa?

Anonymní řekl(a)...

Važení,priatelka má Opel corsu 1,2,r.v.2004,v živote by som také auto nekúpil,najazd.30 tis.km,v čudu riadiacia jednotka motora,auto vrže,na pohľad pekné,kvalita nulová.Mám Hondu Civic už 12 rokov,v servise ešte nebola,menil som brzd.platničky,pravidelne olej,filtre,auo bez spotreby oleja,jazdí ako omega.To je jap.kvalita!Opel nie!

Anonymní řekl(a)...

Mám Corsu 1.0 12V r.v.2002. Není lepší volby. 1.2 se serou. v současné době mám 227.000 km a auto šlape jak hodinky. A to už skoro 1,5 roku jezdí jen moje žena krátké cesty. Já jezdil od 110.000km, kdy jsem ji koupil pravidelně Ol. - Pha a zpět. Pondělí tam a zpátky v pátek. Pravidelná výměna oleje samozř. a průměrem jsem jezdil dálnici min. 140km/h. Pro toho kolegu, který se ptal na světla, tak já tam používám už nějaký ten rok Osram Silvestar a při těch čirých světlometech je světla jako ve dne. Kam se hrabou jiné káry. Určitě dobrá volba i pro ojetinu, o nových od roku cca 2006 nemůžu sloužit.

michal řekl(a)...

Tyhle Corsy mi vždycky přišly poměrně fajn. Jednou jsem ji měl, tenkrát jsem si toho sháněl přes databáze vozidel, takže jsem znal přesnou motorizaci, jakou chci a podle toho taky hledal. A byly to poměrně příjemné čtyři roky. Pak jsem ji poslal dál dříve, než nějak výrazně ztratí cenu a pořídil si novější Ford Focus. :)

Anonymní řekl(a)...

Můj tatínek měl Opela několik let a byl s ním velice spokojený, ale ze zdravotních důvodů musel nedávno přestat řídit. Já mám několik let auto Škoda, na které jsem si nedávno koupila zde autoalarm a couvací kameru. Moje auto je tak lépe zabezpečené a při couvání mám konečně přehled o celém prostoru za mým autem.