19. ledna 2006

Nešetřete na palivu, prodlužte život svému miláčkovi

Spousta problémů neočekávaného charakteru chování motoru je způsobena kvalitou paliva. Uživatel bývá právě v těchto zimních měsících překvapen tím, že auto sebou škube nebo polevuje náhle ve výkonu a podobně. Také zhasnutí motoru během jízdy či při volnoběhu je docela možné.

Dnes je benzín pro obyčejného člověka s průměrnou mzdou docela drahá záležitost, vždyť podražil za rok o 40-50%! Takže snahou bývá zajet k supermarketu nebo k makru a načepovat o korunu či dvě levněji, než u značkové pumpy.
Ale přátelé, dejte Vašemu miláčovi, co si zaslouží!
Ona už tak koruna navíc nedělá tolik co v době, kdy jsme kupovali za 19.90Kč za litr (to bylo cca 5% rozdíl). U hladiny 30Kč za litr už je to něco přes 3% rozdíl a koruna sem koruna tam ztrácí na významu při dalším vlivu inflace a růstu mezd.

Šetření zde je zbytečné. Jakmile si zanesete nádrž auta vodou nebo válce nějakým balastem, který se tam dál vypaluje, nejenom, že neušetříte, ale po akumulaci problémů spláčete nad výdělkem.

Proč to říkám? V servisu vám to spíše neporadí, protože vy jste jejich chleba, nakonec přijedete, a budete jim platit. Oni vám to autíčko rádi vyčistí.

Já to dřív dělal, čepoval levně, a divil se výše uvedeným symptomům. Stále mluvím o stejném autíčku, čili Corsa 1.0 12V r.v. 2000. To jsem měl najeto 1/3 km co nyní, a měl dost problémů s výkonem a stabilitou chodu. A proč? No jo, carrefour měl 19.90 a Aral 22.50, no nekup to.
Levné palivo obsahuje běžně vodu - kontrola kvality malých pump není spolehlivá nebo žádná - ony ty renomované firmy si zajistí, aby někdo nekradl a kvalitu si dost hlídají. Je to tvrdé odmítat malé prodejce, ale mně jde především o moje auto, a nikdo z nich mi ty opravy nezaplatí. Kromě toho, levné palivo bývá o mnoho desetinek chudší na oktanové číslo, a klepání ventilů už jsem díky tomu na 4-ventilové technice také vyzkoušel.

Mnohokrát jsem rozvedl toto téma se svým mechanikem, a dnes už poslouchám, a nemám už ty špatné pocity, že jedu na Aral a kupuju dražší palivo s aditivy. Vím proč musím.
Najeto mám cca 80tis km a ten motor, pánové a dámy, tento malinkatý motor, šlape jak švýcarské hodinky jak v zimě, tak v létě.

Nevěřte všemu, co si myslíte ;-)

5 komentářů:

Anonymní řekl(a)...

svatá pravda,držím se ji už 8let

Anonymní řekl(a)...

Mám rovněž motor 1.0 12V. Tankuji Shell VPower 100 a oproti standardnímu benzínu z jiných pump je to obrovský rozdíl. Vřele doporučuji.

autor řekl(a)...

Dokázal byste srovnat palivo N95 z OMV a VPower 100 od Shell?

Anonymní řekl(a)...

Moje Corsa 1.2 55kw,2003-jezdi vyhradně na shell Vpover 100.S 95 od no name pump jsem došel až k vyměně lambda sondy.Ikdýž jsem druhy majitel, mela najeto 45tis. ja už pak najel dalšich asi 17.tis.Takže jsi myslim že s předchozim majitelem to nesouvisi,ikdyž..... Ted mam najeto 68.tis. a pohoda.Rozdil mezi 95 a 100 je vyrazny.Když natankuji plnou 95 a plnou 100.To je jine kafe...

autor řekl(a)...

Všímáte si také nižší spotřeby? Mě čtvrt nádrže vydrželo na 180km při N95, teď vdrží na 200km při používání V-Power (nikoli Racing). Je to samozřejmě relativní ukazatel, ale něco to znamená.