20. července 2015

Závady znemožňující jízdu

Aktuálně stav tachometru - 211 tis. km.

Poslední porucha: Spínací skříňka - při pokusu o nastartování došlo k mechanickému poškození, kdy se klíček ve spínací skříňce pouze protáčí, a nelze nastartovat motor.
Bohužel vedlejším efektem jsou zapnutá potkávací světla (automatika). Po vytažení klíčku světla zůstávají svítit a nelze je vypnout.
Jediným řešením bylo odpojit baterku, bohužel auto zůstalo do odtažení nezabezpečeno - nelze zamknout.

Jedná se o druhou poruchu v rámci 9 let aktivního využívání vozu - ta první, dříve popsaná byla na elektronické brzdě/spojce, kdy došlo k poruše brzdového čidla a opět nemožnost nastartování.

Naštěstí se vše odehrálo při studeném startu na parkovišti v místě bydliště / v práci, což je relativně řešitelná situace.
Ale být někde s dítětem a manželkou na výletě, a stát se to za větru, dešti, po tmě...

Co je doporučeno servisem dál - přední tlumiče, a výměna rozvodů (na tomto autě už po třetí!). Kromě toho mi někdy protéká voda přes páte dveře, což si všimnu, až je mokrý kobereček v kufru.

Autíčko je stále velmi vytížené, je potřeba brát v úvahu ten nájezd, každodenní používání (několik startů), celoroční parkování venku, a velmi bohatou výbavu - takže i častější pravděpodobnost poruchy.

Stálo by za to porovnat zkušenosti uživateli modelu Corsa D podobné motorizace, výbavy, a využití.

1 komentář:

michal řekl(a)...

Mi přijde, že spousta lidí o podobných závadách ani neví a dost často ani nevědí, že mají závadu, nebo respektive blok zabraňující jízdě. Čím dál tím častěji třeba vidím auta bez SPZ, protože mají orvaný držák. Hlavně u motorkářů je to docela časté. Přitom držáky SPZ na motorku stojí dneska pár korun, když víte, kde je máte kupovat. Já nechápu, že to těm lidem pak stojí za ty problémy při běžné silniční kontrole.