30. září 2014

Najeto už 200.000 km, a jezdíme dál

Naše autíčko, Opel Corsa C z roku 2005 1.2 59kW / easytronic / autoklíma / střešní okno, aktuálně používané i jako rodinný vůz a přepravovadlo do práce, která máme už 8 let, před nedávnem protočilo 200.000 kilometr.
Roční nájezd mi již dlouhodobě vychází na 25tis. km, a je téměř každodenně v provozu.

Co se týče aktuálního stavu po takovém nájezdu, předesílám, že Corsu máme po celou dobu venku, takže působí slunce, déšť, sůl, sníh, hromy a blesky, atd.

Jak se tedy Corsa "cítí" v tomto "věku" a jak je majitel spokojen?
Máme po výměně obou lambda sond a brzdového čidla, a toto jsou prakticky největší investice za poslední roky. Čidel je tam prostě "v řiť", a holt je to cena za hi-tech.

Zatímco motoru odporoučení lambda sond až tak nevadilo a jel dále ve svém defaultním režimu, bohužel odrovnání brzdového čidla mělo následek fatální - auto nejelo. Ani nenastartujete. Na display při pokusu o start motoru bliká A nebo N, podle pozice voliče převodovky. Stát se to při cestách s rodinnou, raději nedomýšlet. Naštěstí mne to potkalo ve městě při pokusu o cestu domů z práce. Chápu ale, že pokud máme sekvenční převodovku, kdy pedál brzdy slouží i jako elektronická spojka, prostě to nešlo jinak technicky v daném cenovém segmentu řešit. Budiž.
Nicméně žádný jiný fatální důsledek poruch během těch osmi let nebyl. Autíčko je velmi spolehlivé, a díky autoklímě a této převodovky je nadále velmi komfortním přibližovadlem pro jakoukoli situaci. Neměnil bych.

Aktuální problémy:
Brzy mne čeká výměna středního dílu výfuku, který už jednoduše dosluhuje.
Protéká občas dešťová voda z prostoru pod kapotou (někde kolem kabelů) do prostoru řidiče nad levou nohou (vedle brzdy) - to je docela error, protože voda uvnitř interiéru nemá co dělat, a mělo by to být zabezpečeno konstrukčně, nejen přitroublým těsněním, které jednou odejde. Párkrát mi to osprchovalo nohu.
Zadní přepážka kufru také dosluhuje, je to blbý plast, že. Kůží obšitý volant už má také trhlinku, která se ale nešíří, tak na to sere pes. Klíč s dálkovým ovladačem jsem vyřešil elektroizolační páskou stejné barvy a je to ok. Kupovat za 2.000 CZK nový fakt nebudu, nekradu.

Co víc napsat, nevím. Dokáži si představit upgrade na větší auto, ale zatím k tomu není zásadní důvod. Pro mne je podstatné mít výhody svižnosti ve městě, možnost zaparkovat tam, kde jiní nemohou, a při tom si i tak užívat komfortu, který tento typ auta může dát.

Corsa jede.


3 komentáře:

Anonymní řekl(a)...

Corsa je skvělé auto, vždyť počet majitelů v klubu www.corsaclub.cz o tom jen svědčí :)

michal řekl(a)...

Na Corsu je to skvělý výkon. Jsem sice Oplista, ale taky realista. A já jsem na Corse najezdil zhruba 70 tisíc a pak jsem na to neměl nervy. Nepomohly tomu ani náhradní díly a výprodej skladových ležáků, díky kterému jsem to auto prakticky celé přestavěl doma svépomocí. Nakonec jsem koupil nový model a tohle šlo pryč, protože to se fakt nedalo. :) Nicméně gratuluji. 200 tisíc kilometrů je už meta, která stojí za to oslavit. ;-)

Anonymní řekl(a)...

Dobrý den, my máme stejné auto. Jsme s ním moc spokojení, ale chtělo by to pořídit větší. Nějako rychle se totiž rozrůstá naše rodinka. :D Ale jsme rádi, že ho máme. Taky se o něj pěkně staráme. Vždy nakoupím věci potřebné na auto tady a jezdíme dál. Možná i díky tomu, že se o něj staráme, jako Vy.