8. února 2008

Vliv kvality paliva na motor 1.2 59kW

Hodně se v zimě mluví o tom, zda jezdit na kvalitnější benzín či ne.
Mé zkušenosti se nyní týkají šestnáctiventilového motoru 1.2 59kW Twinport, sekvenční převodovka Easytronic v převážně automatickém režimu.

Předesílám, že nejezdím na benzín pochybné kvality z Makra a nejmenovaných pump u lesa, kde kvalitu nikdo negarantuje. O tom však byl jiný článek z ledna 2006.
Čerpám prioritně u Shell, JET, OMV, u první jmenované pak benzín vyšší kvality. U ostatních jen z důvodu absence věrnostního programu pouze základní N95.

Když vezmu V-Power, který má aditiva, sleduji rozdíly, viz následující srování.

druh paliva - spotřeba - chování:
N95 - 6.1L/100km - nerovnoměrný výkon při rozjezdu po studeném startu
V-Power - 5.5L/100km - snadný rozjezd po studeném startu, tichý a rovnoměrný chod.
Při používání N95 u výše jmenovaných pump nesleduji rozdíly.
Pozn. ke spotřebě: přes pracovní dny velkoměsto (práce, nákupy), víkend okrsky, dálnice. Jezdím plynule, občas na to šlápnu.

Nechci dělat reklamu, ale když vemu u Shell palivo vyšší kvality, za tři plné nádrže mám slušný mycí program bezplatně. Je ale třeba zaplatit o zhruba 2Kč/L víc, takže určitě na tom nevydělám.
Dojedu ale o 72km dál (vyjde mě tedy levněji než N95), mám lepší pocit z jízdy díky klidnému chodu od studena, a ta myčka se určitě hodí. Je to pro mě služba, o šetření tu ani nemluvím.
Ale kdyby zrušili výhody co mám, tak budu jezdit jinam, nemají totiž zrovna nejlepší myčky.

5 komentářů:

Anonymní řekl(a)...

Vážený pane,
vlastním 1.0 a mám naprosto stejné zkušenosti. Možná bych ještě vyzdvihl OMV 100.

autor řekl(a)...

Mě by docela zajímala kvalita paliv Benziny, prý mají také vysokooktanové. Ani neznám vysokooktanový benzín z vlastní zkušenosti, protože V-Power je stále N95, avšak s aditivy (jestli tam mají pár desetinek oktanů navíc, to je možné).

Anonymní řekl(a)...

Mam Ecotec 1.2 55kW a valim s nim jednoznacne na LPG. A v tom pripade musim rict, ze at je to studeny nebo teply tahne to furt stejne :-D , Tyhle "laicky" srovnani jsou proste k smichu. To ze jste usetril pul litru na 100km rozhodne nebylo tim, ze jste natankoval V-Power. LOL

autor řekl(a)...

Dlouho jsem hledal optimální pumpu, která dodržuje normy, má přiměřenou marži a dostatečně hustou síť.
Nepotřebuju žádné věnostní programy, které stejně 3x přeplatíte.
Přes zimu jsem vyzkoušel k plné spokojenosti pumpy Eurooil, které provozuje ústav paliv a maziv, ČEPRO, a.s. Je to státní firma, má podle těch poboček nízké náklady a neobtěžují nějakými zbytečními body. Mají certifikaci švýcarského SGS (www.dobrapumpa.cz, na stojanech jsou nálepky) na všech pobočkách!
A co hlavně, prémiové palivo jen o 30h dražší než běžný N95!!
Dnes je docela dobré brát aditivovaný benzin, protože do toho rafinerka valí čím dál víc lihu. Tyto aditiva opravují zhoršené vlastnosti do normálu vhodného pro motor. Za to 1% ceny navíc se to vyplatí. Shellka už za to chce 37Kč, jsou to hajzlové!

RichardW řekl(a)...

Ten vliv tam samozřejmě je a rozhodně to není marginální. A ono když hodně jezdíte, tak i několika korunový rozdíl je docela slušný zásah do pánské peněženky a dokáže to rozhodit náklady na provoz vozidla. Takže naprosto rozumím tomu, že lidé fakt hodně hledají optimální pumpu. Zvlášť když mají auto, které trochu papká a je náročnější na údržbu.