12. září 2007

Autodiagnostika bez vybavení

Upozorňuji předem, že aplikace následujících informací je na vlastní nebezpečí, nemám to ani vyzkoušené, ale v případě nouze se může hodit pár návodů, jak provést základní diagnostiku prostředníctvím indikace kontrolky v palubovce.

Stručně jde o to, že v režimu zapalování lze zjistit některé chybové kódy, které nahlásí řídící jednotka na základě informací z čidel, kterých je dnes v autě mraky. Musí se však přemostit (v případě, že nemáte vybavení) dva přesně určené kontakty na kontektoru pro připojení diagnostického zařízení. Konektor bývá pod volantem vlevo nebo i pod kapotou.
Kontrolka zapalování (nebo jiná dle typu diagnostiky) pak prozradí kód chyby blikáním.

Níže odkazovaný postup je sice primárně napsán pro Astru, ale pro Corsu v tom nebude zásadní rozdíl. Jenom vědět kde je konektor (dle roku výroby) a jakou kontrolku sledovat.

Více už na adrese:
http://opelastra.cz/technika/zavady.htm
Obecně pak o systému CAN OBD, OBD II zde:
http://www.pc-autodiagnostika.cz/diagnosticke_programy.php?auta=obd

2 komentáře:

michal řekl(a)...

Škoda, že ty věci na autodiagnostiku nejsou dostupnější. Protože by si pak člověk leccos udělal doma sám. Nemyslím tím, že by se nedali koupit. Ale kvalitní autodiagnostika stojí randál a nějakou blbost z AliExpressu, na kterou se nedá spolehnout, tak tu fakt nechci. Ale třeba tady mají fajn věci na auto, tak tam mrkněte, kdybyste sháněli autorádia nebo kamery do auta. :)

mirka řekl(a)...

Autodiagnostika je velice dobrá a dokáže ulehčit práci při hledání závady. Já jsem nedávno musela objednat své auto na přelakování a dlouho jsem nemohla najít žádný servis. Naštěstí mi kamarád poradil autoservis tady, kam mě vzal hned druhý den. Nakonec jsem byla velice spokojená a tento servis byl tou nejlepší volbou.