Upozorňuji předem, že aplikace následujících informací je na vlastní nebezpečí, nemám to ani vyzkoušené, ale v případě nouze se může hodit pár návodů, jak provést základní diagnostiku prostředníctvím indikace kontrolky v palubovce.
Stručně jde o to, že v režimu zapalování lze zjistit některé chybové kódy, které nahlásí řídící jednotka na základě informací z čidel, kterých je dnes v autě mraky. Musí se však přemostit (v případě, že nemáte vybavení) dva přesně určené kontakty na kontektoru pro připojení diagnostického zařízení. Konektor bývá pod volantem vlevo nebo i pod kapotou.
Kontrolka zapalování (nebo jiná dle typu diagnostiky) pak prozradí kód chyby blikáním.
Níže odkazovaný postup je sice primárně napsán pro Astru, ale pro Corsu v tom nebude zásadní rozdíl. Jenom vědět kde je konektor (dle roku výroby) a jakou kontrolku sledovat.
Více už na adrese:
http://opelastra.cz/technika/zavady.htm
Obecně pak o systému CAN OBD, OBD II zde:
http://www.pc-autodiagnostika.cz/diagnosticke_programy.php?auta=obd
2 komentáře:
Škoda, že ty věci na autodiagnostiku nejsou dostupnější. Protože by si pak člověk leccos udělal doma sám. Nemyslím tím, že by se nedali koupit. Ale kvalitní autodiagnostika stojí randál a nějakou blbost z AliExpressu, na kterou se nedá spolehnout, tak tu fakt nechci. Ale třeba tady mají fajn věci na auto, tak tam mrkněte, kdybyste sháněli autorádia nebo kamery do auta. :)
Autodiagnostika je velice dobrá a dokáže ulehčit práci při hledání závady. Já jsem nedávno musela objednat své auto na přelakování a dlouho jsem nemohla najít žádný servis. Naštěstí mi kamarád poradil autoservis tady, kam mě vzal hned druhý den. Nakonec jsem byla velice spokojená a tento servis byl tou nejlepší volbou.
Okomentovat