4. srpna 2006

Převodovka Easytronic v praxi


Ještě nedávno jsem řešil otázku, zda bych akceptoval auto s automatickou převodovkou či nikoli. Samozřejmě myšlenky typu: "to je pro baby" nebo "byla by nuda jenom točit volantem" mne přepadávaly pořád, ale přátelé, od té doby, co jsem takto vybaveného modelu majitelem, nemám pochyb, že jde o užitečnou výbavu!
Pro ženy to být může, asi to opravdu některé hodně ocení. Pokud mám však osobně nutkání řadit, tak jednoduše přepnu systém na manuální režim, a o zábavu je postaráno.

Ještě drobné upřesnění: nejde o automat v pravém slova smyslu, jde o počítačem řízený modul, jehož výkonová část je spojena s klasickou manuální převodovkou. Jestli řadí systém automaticky nebo vy manuálně, vždy funguje automatická spojka.

Funkce automatické spojky:

  1. Motor vám nikdy nechcípne. Existuje pouze plynový a brzdový pedál. Nebyl jsem zvyklý, a první kilometr jsem dupnul na brzdu v domění, že šlapu na spojku. Nic se nestalo, jen to zastavilo na místě. Po sešlápnutí plynu jedete dál ;-)
  2. Když stojíte na křižovatkách a nemáte vyřazeno na neutrál, stání zajistíte sešlápnutou brzdou (a nebo vyřadíte automat na N - neutrál). Po uvolnění brzdy je motor okamžitě v záběru, takže s tím opravdu velmi rychle zmizíte z místa. Ono se zdá, je to možná sekunda či dvě, ale opravdu necháte za sebou všechna auta, jejichž řidiči teprve pouští spojkový pedál. Takže určitě nezdržujete provoz.
  3. Pohodlné popojíždění v zácpe - vlastně jen uvolňujete brzdu, a nemusíte pořád řešit řazení na jedničku a vyřazování na neutrál. Tohle jsem ocenil nejvíc.
  4. Jemné couvání - při parkování na sídlišti nebo výjezdu z parkoviště opět stačí uvolňovat brzdu, a motor prakticky na volnoběh autem pomaličku posunuje.
  5. Rozjezdy do kopce - není nutné používat ruční brzdu pokud jsem byl nucen zastavit na křižovatce v kopci. Stačí pustit pedál brzdy, spojka ihned zabírá, auto se nespustí dozadu. Šlápnete na to a jste pryč.
  6. Nouzové brdění je účinnější - když sešlápnete náhle brzdu, spojka sama odpojí pohon, a tak zastavíte na kratší vzálenost. Když se k tomu přidá efekt ABS, můžete zahránit plechy nebo někoho zdraví či život.
Funkce automatického řazení:

  1. Samozřejmostí je změna rychlostního stupně dle otáček, zrychlení, rychlosti vozidla a potřebného výkonu (kopec, zátěž apod.). Řazení je rychlé a bez zbytečných prodlev ve zrychlování.
  2. Odhad stylu jízdy - pokud jen lehtáte pedál, a jedete šetrně, tak automat řadí dříve na vyšší rychlostní stupně, asi kolem 2000 ot/min (motor 1.2 16V 59kW), a jízda je tak velmi tichou záležitostí, což je příjemné i pro poslech muziky - prostě jen plachtíte. Jestli jedete ostřeji, pak řadí ve vyšších otáčkách. Také do kopce při jemné jízdě to řadí nahoru o něco později (ve vyšších ot.), tak jak očekáváte.
  3. Zpomalování je s motorem stále nad volnoběžnými otáčkami. Automat podřazuje tak, aby auto zbytečně rychle nebrzdilo, a na druhou stranu tak, aby otáčky neklesly pod úroveň, kdy by bylo nutné dodávat palivo (samozřejmě do určitého limitu).
  4. Předjíždění - tak tady je důvod používat manuál. Na automat se předjíždí tak, že musíte na pedál šlápnout ostřeji, podřadí se o jeden až dva stupně (záleží to na tom sešlápnutí a rychlosti vozidla) a není problém.
    Manuál je možné zapojit velmi rychle vč. podřazení, a to právě jedním pohybem páky vzad.
    Jak dokončíte manévr, stačí ťuknout do páky zprava, a pokračujete na automat.
    Doměnka: Myslím, že to není zrovna ekonomické předjíždět na automat, protože po sešlápnutí je před vyhodnocením (a tím také před podřazením) drobná prodleva, a před ní už se stříká palivo do válců na vyšším rychlostním stupni. Pak až dojde k přeřazení a znova vstřikování. Prodleva je znát, když váháte, sešlápnete málo nebo tlačíte na pedál postupně k podlaze. Je potřeba sešlápnotu rázně a rozhodně, jinak zbytečně plýtváte palivem před i po přeřazení. Je třeba jít automatice naproti rozhodným pohybem pedálu.
Funkce manuálního řazení:

  1. Ano, i manuál pomáhá řidiči. Při zpomalování nemusíte podřazovat ručně, jakmile by šel motor pod otáčky volnoběhu, podřadí se automaticky na nižší stupeň. Ono to je nutné, když tam nemáte tu manuální spojku.
  2. Extrémní vytáčení údajně také utne, a přeřadí výš, ale to jsem nezkoušel - jen jsem to někde četl. Takže řekl bych, že manuál je automat s velkým rozsahem zabraňující pouze extrémům.
Parkování:

  1. Pokud vyřadíte na N (neutrál), musíte použít ruční brzdu, na což po vypnutí motoru výrazně upozorňuje kontrolka na palubovce, a po otevření dveří řidiče přijde navíc houkání (podobné jako když zapomenete vypnout světla - jen odlišnou výšou tónu).
  2. Necháte-li kvalt (ať je tam automat nebo manuál), není potřeba ruční brzdy, byť bliká kontrolka opět (ale už "nekvičí" dveřní houkačka)
Pozor na překvapení:

  1. Systém vyžaduje při startu sešlápnout brzdový pedál a startovat na neutrál. Pokud to neuděláte, neodjedete :-) Ale rychlá pomoc je vyobrazena na schémátku z druhé strany stínítka s interiérovým zrcátkem - tam kde bývají ve filmech klíče od auta ;-).
  2. Také pozor na křižovatce: jak vyřadíte na neutrál, nemůžete bezprostředně páku nastavit na automat či hodit kvalt, musíte přes brzdu. Pokud to neuděláte, neodjedete :-) Pomůcka: na palubovce se rozbliká písmenko "A" či rychlostní stupeň "1". Faktem je, že než vám to dojde, můžou vás z křižovatky nebo žel. přejezdu vytroubit.
Z počátku jsem ocenil, že výrobce nenutí uživateli jen automatiku, ale umožní řadit takto manuálně - byť je to sekvenční řazení a beze spojky, ale čím déle jezdím, tím méně manuál používám. Většinou jen "z hecu", nebo když si chci potvrdit odhad, na který stupeň zrovna jedu. Když jste totiž na automatu, na displeji svítí "A", a pokud na manuálu, svítí cifra odpovídající právě zařazenému stupni.
Na manuál přepínám ve chvíli, když mám záměr předjíždět, a to ne vždy. Manuál je samozřejmě také lepší pro sportovní jízdu.
Ale většinou řadíte už jen v myšlenkách ;-)




Automatika má obecně ráda, když zvolíte míru sešlápnutí a necháte auto rozjíždět. Váhavé povolování pedálu při rozjezdu způsobí stejně váhavé řazení automatiky. Dá se říct, že automat pak neví, jak chcete jet, jestli ostře nebo jemně.

Celé je to i o spotřebě. Pokud nevíte, jak s automatem jet, tak projedete víc než na manuál. Jinak je možné benzín šetřit. Stačí motor poslouchat a regulovat styl sešlápnutí, dokud se to nenaučíte.

Převodovka má dle informací výrobce i zimní režim, který jednoduše reguluje záběr kol, když prokluzují, čili je to alternativa ke známému ASR.

Abych jen nechválil: Na polní cestě si automatika neví rady. Jak přejíždíte kaluže, prohlubeniny, vyjeté koleje, často je nutné mít jedničku, ale automat drží dvojku a motor někdy podusí kolem 1000 ot/min. To má za následek pomalou reakci na sešlápnutí pedálu, když chcete přejet hrbol a tak. Možná je řešením přeprogramování v servise. Každopádně použít manuál.

Jak jsem výše zmínil, přepnutí z manuálu na automat, resp. z automatu na manuál, se provede pohybem páky vlevo. Je to snadné, rychlé, a nevyžaduje to pozornost řidiče, za což výrobce chválím! Když totiž potřebujete řežim dát pouze na manuál a nechcete přeřadit, ťuknete do páky vlevo (ukáže se právě zařazená rychlost), když chcete zařadit nižší stupeň, ťuknete dozadu, vyšší dopředu. Po dokončení práce s manuálem ťuknete vlevo. Brzy z toho máte rutinu a pracujete s přepínáním plně intuitivně.

Celkově jsem velmi spokojen, jak to funguje, přestože jsem hodně před koupí váhal. Teď vím, že to nebyla chyba.

Na závěr: není otázkou zda se koupě s touto výbavou vyplatí či ne, protože na tom nevyděláte, a za daný komfort hodně zaplatíte (dle ceníku z webu opel.cz u je to u vozu Opel Corsa 25tis. Kč). Pokud se ale dostanete k ojetému vozu s převodovkou easytronic, nebojte se toho. Není to k zahození. I manželku můžete poslat pro nákup, aniž byste museli s ní :-)
Pokud byste si automat neoblíbili, stále zůstává možnost řadit manuálně.

Kdo máte nějaké zkušenosti, určitě napište komentář, možná jsem na něco zapomněl. I na dotazy odpovím.

79 komentářů:

Anonymní řekl(a)...

Nevím, kdo tenhle článek psal, ale nepsal ho člověk, který jel Corsou, vybavenou Easytronicem!!! Ruční brzda je pro parkování bezpodmínečně nutná. U klasickýho automatu člověk zařadí P - parking, a nemusí se starat, tady parking není (fakt tam chybí). Ať necháte zařazeno cokoliv, tak jak nezatáhnete ruční brzdu každý to odtlačí...

autor řekl(a)...

A vidíte, parkuju si tím i v kopci.
Co máte za model? Klasický automat ani neznám, jezdím jen s tím od Opelu. Ona ruční brzda v zimě udělá někdy problém, kousne se a nepovolí. Pokud nechcete vozit v autě palici...

Anonymní řekl(a)...

No právě, každej mi říká - Počkej až ti to v zimě zamrzne... Oni vůbec všichni přestávaj dělat auta s klasickým automatem (mluvím o "malých" autech, ne o různých off-roadech nebo o milionových limuzínách), Easytronic - Opel, Durashift - Ford, Allshift - Mitsubishi atd. Fakt to zkouším, jak se dá, ale ať to nastavím jak chci, třeba se zpátečkou, tak bez tý ručky si to jezdí. Mám snad ten poslední typ, kupoval jsem to v dubnu - Essentia Easytronic 1.0, 12V (44kw/60k), 5dv.

autor řekl(a)...

Čekám na vyjádření technika, který se specializuje na Opely.
Nedivte se, na tyhle převodovky jsou nízké výrobní náklady, ale vysoké marže, to je celé! Já mám r.v. 2005, twinport, to je to stejné samé.
Jinak mi to nejde do hlavy, když zastavíte vždycky je tam kvalt "1" nebo zpátečka. Ty převody jsou stejné jak na manuálu, co víc, to JE MANUÁL. Má jen automatizovaný modul pro ovládání a tváří se to jako automat. Má to i pozitivum. Auatomatická převodovka v pravém slova smyslu váží desítky kg, zrovna jsem viděl jednu v garáži u toho známého, je to příšera.

autor řekl(a)...

Potvrzeno techniky z autorizovaného servisu Opel:
Parkování s Easytronic - ponechat rychlost (A/M nebo R) bez ruční brzdy. Navíc oni stále nedoporučují používat ruční brzdu! Zvlášť v zimě.
Protože kontrolka bliká, ošálí se potáhnutím ruční brzdy o kousek - o jeden dílek. Nedotahovat na max - následuje časem vysoké opotřebení.

Anonymní řekl(a)...

Nemůžu si pomoct, mně to bez tý ruční brzdy jezdí... Mám ve svém okolí pár lidí, kteří používají sekvenční převodovky a VŠICHNI musí používat ručku. Dáte mi kontakt na ty techniky, kteří Vám řekli, že to jde? Mně u Staigera řekli - používat ruční brzdu...

///jiri.ko@wp.eu///

Anonymní řekl(a)...

mam eysy a pri vypnuti motoru zustane 1",nemusi se zatahovat rucka a kontrolka blika pouze asi 5sekund

autor řekl(a)...

Mě napadlo, nedojíždíte na neutral, pak vypnete motor, a nakonec zařadíte A/M? To by samozřejmě nezafungovalo.

autor řekl(a)...

Jsem moc rád, že jsme na to společně přišli. A můžu Vám potvrdit, že dealer není specialista, je to obyčejný prodavač, jako ta pokladní v Kauflandu nebo Lidlu, prosťáček, který možná ani nechtěl prodávat auta. Ale záleží na lidech. V jedné firmě může být idiot, který neví, co má skladem, jaká je výbava (bo se u nás řekněme si narovinu moc výbavy neprodává) a zavrhnete ji celou. Potkáte tam člověka co reaguje hbytě, a budete ji vychvalovat.
Easytronic hodnotím jako skvělou berličku v hustém provozu, fakt se odpychujete velmi hbytě, protože máte logicky menší prodlevu (plynoucí z menšího počtu manuálních operací).
Mějte se.

Anonymní řekl(a)...

Ahoj lidi, zdravím všechny příznivce Corsy. Jednu také vlastním (1.0 12V, r.v. 05). Rozhodoval jsem se také mezi manuálem a automatem. Zvolil jsem první variantu, bohužel. Myslíte, že je možné "vyměnit" normální převodovku za easytronic? Autům vůbec nerozumím. Piště mi prosím na striska@seznam.cz, díky moc

autor řekl(a)...

Easytronic je konstrukčně manuální převodovka, jen rozšířená o silový modul, jehož rozhraní pak my vnímáme jako automat. Jenomže nic není tak jednoduché jak vypadá, těžko říct, jestli byste zaplatil takový upgrade.

Anonymní řekl(a)...

Mám 3 roky zkušenosti s plnohodnotným automatem v Opelu astra, nyní jsem byl nucen přejít u nové astry na Easytronic.
Jednoznačně preferuji klasický automat, i když měl spotřebu asi o 1 litr vyšší. Easytronic při rozjezdu znatelně "cuká", zvlášť mezi 1. a 2. převodovým stupněm a otáčky jsou vytáčeny zbytečně vysoko. Často mám dojem, že už by bylo nutno přeřadit, ale Easytronic má názor jiný. Při brždění je cukání rovněž patrné i když méně. Nejvíce mi vadí, že Easytronic auto při rozjezdu v kopci nepodrží - pokud nemáte rychlou nohu na přešlápnutí z brzdy na plyn nebo nepoužijete ruční brzdu, při učitém sklonu stoupání jede auto vždy dozadu i když je zařazena rychlost dopředu. Stejné je to, když potřebujete v kopci couvat, to je ještě horší, i při zařazené zpátečce jedete vždy dopředu" (!)
Závěr: Pokud je to jen trochu možné, obětujte vyšší spotřebu a cenu za podstatnější pohodlí, plynulost a spolehlivost jízdy s klasickým automatem.

autor řekl(a)...

Pokud bych mohl doporučit, tedy co mi funguje u Corsy, tak v zimě zapínejte u páky sněhovou vločku. Při rozjezdu se studeným motorem ten celý mechanismus pracuje tak, že nezabírá naplno převod, ale s prokluzem. Má to výhodný efekt jak na kluzké vozovce, tak při studeném motoru - necuká. Je to ale o zvyku, a všiml jsem si toho z počátku. Teď už vím, co mám dělat abych nedocílil cukání (i bez "vločky").
Každopádně v některých situacích - třeba krátké mosty - je easytronic trošku natvrdlý. To volím jedním klepnutím manuál a až jsem za, klepnu zase na automatiku. Dá se s tím pracovat.

autor řekl(a)...

Před rozjezdem do kopce doporučuji normálně zatáhnout ruční brzdu a pak šlápnout na plynový pedál. Automatika ruční brzdu sama odpojí. Někde jsem to četl a hned vyzkoušel, je to bezpečné, rozhodně si ji nespálíte.

ppavell řekl(a)...

Koupil jsem si taky Corsu s Easytronicem. Už se mi 2x stalo při zpomalení před křižovatkou a následném přidání, že se mi na palubce místo A objevilo "F" a nemohl jsem se rozjet. Motor šel při přidání do otáček, ale nechtěl zařadit. Může mi někdo poradit?

autor řekl(a)...

to: ppavell
Mohlo by jít o status Failed/Faulty, kdy už výkonové členy obsluhující řazení dokonávají. Podle informací jednoho z autorizovaných servisů se to stává po najetí 100tkm, a můžete zůstat viset na silnici a už to nepojede! Doporučuji co nejdříve vysvětlit tento problém v autorizovaném servise. Pak byste nám se mohl napsat, jaká je kalkulace opravy, bylo by to přínosné.

Anonymní řekl(a)...

Ahoj mam uz rok Corsu s easytronicem,a asi uz bych nemenil,to ze se da s autem zastavit aniz zatahnu rucni brzdu,to me taky stvalo,jenze ono stacilo jednoduse,kdyz jsem dojel pri zastaveni zaradit spatecku a pak az vypnout motor,rychlost zustala zarazena,a auto uz nikdo neodtlaci.mam ji v kombinaci s motorem 1.0 12V 44KW a musim rict ze na ni nedam dopustit.

autor řekl(a)...

Auto je zabržděné vždy, když necháte jakoukoli rychlost. Nesmíte udělat tu chybu a vyřadit na neutral, to se ale po otevření dveří autíčko rozhouká. Taky po vypnutí zapalování už krokové motorky neřadí, je tedy bezvýsledné s pákou hýbat - je to silová elektronika, která potřebuje napájení.
Je to fakticky i výborný zamykací mechanismus, a nechápu, proč pojišťovna nezohlední tento způsob zabezpečení. Prostě bez originálního klíče nejde odtáhnout. U nás jsou houby pružní. Kašlu jim na to, stejně taková auta naštěstí nejsou jádrem zájmu. Tady jsou lidi blbí - potřebujou manuál a šlapat na spojku :-) Já šlapal 10 let, a už mě to přestalo bavit. V dnešní době automatizace je to opravdu hloupé lpět na tom.
Jak to jezdí s tou 1.0? Všiml jsem si, že se dělají už jen verze 1.2 s Easystronicem

Anonymní řekl(a)...

Mohli by jste mi někdo jako laikovi co zná pouze CVT popsat, jak vypadá operace s Easytronicem 1.6 2008 kdy přijíždím z kopce, zastavím, nacouvám na parkovací místo s čumákem z kopce a vypnu motor, jak vypada sled práce s pákou? Děkuji

autor řekl(a)...

1. Brzdíte z kopce
2. Stojíte a stále máte pedál na brzdě + řadíte zpátečku
3. Jak pustíte pedál brzdy (spojka je již v záběru) šlápnete na plyn
4. Po dobrždění na místě vypínáte motor a odcházíte.

Čili jediný pohyb pákou!

Anonymní řekl(a)...

Ahoj všem ,mám Corsu 1,2 16v 55kw Easytronic a jsem s ní spokojen ,koupil jsem ji ojetou (najeto 25000 km) nyní najeto 60000 km a začly se objevovat podivné zvuky (praskání) při rozjíždění při nízkých otáčkách (např.v koloně) jakoby automatika nevěděla jestli má jet nebo ne. Chtěl bych vědět jestli máte někdo stejný problém. Díky Michal magimel@seznam.cz

autor řekl(a)...

Určitě zajeďte do autorizovaného servisu Opel. Tohle není legrace, jednou se Vám to nerozjede a nic s tím nenaděláte. Display rosvítí F (failure) a končíte. Prý odcházejí kolem 100.000 km servo motorky robota. Asi Vám odcházejí dřív.

Anonymní řekl(a)...

Taky uvažuji o koupi novýho auta Opel Combo Tour s easytronic převodovkou. Moc informací o funkci a používání easytroniku na internetu není. Jsem rád, že je to tak hezky popsáno na tomto blogu. Místní prodejce mi slíbil, že auto s easytronikem přiveze na vyzkoušení. Jsem zvědav jak mi bude sedět.

Anonymní řekl(a)...

Ahoj,
já mám 1.0 12V s Easytronicem a jsem moc spokojen.
Teď mám najeto 73t.km a budu muset do servisu. Při přeřazení nahoru otáčky trochu vylítnou nahoru a až potom se ustálí. Nejvíc to jde poznat,když mám naložené auto.
Měl někdo stejný problém a kolik to stálo v servise?

autor řekl(a)...

Tipuju to na spojku. Doporučuji neodkládat servis. Nejhorší je zůstat viset z tímto typem převodovky bezmocně na silnici.

Anonymní řekl(a)...

Prosím o radu. Máme doma Corsu 1.3cdti s Easytronicem (r.v.2004, najeto 73tis.), se kterým jezdí manželka. Ta vždy předpisově při parkování zařadí neutrál a zatáhne ruční brzdu. Auto jsem uklízel výjimečně do garáže já a auto jsem nechal se zařazenou zpátečkou. Ráno už manželka neodjela (teď to mám doma fakt blbý). Samozřejmě mám trochu problém s tím, jak dostat auto se zařazeným kvaltem z garáže. Znáte někdo nějaký fígl, jak tu převodovku umravnit alespoň na cestu do servisu? Na co může laik mrknout nebo zkontrolovat, poťukat,.... předem díky za tip.

autor řekl(a)...

No, jelikož nevím jak se to projevuje, tak zatím doporučuji klasický postup:
Pokud se na display rozsvítí po zapnutí zapalování R, tak sešlápnout brzdový pedál a ťuknout do páky dopředu na neutrál. Převodovka se uvolní - je to slyšet. Můžete startovat.
Bez napětí v obvodu však nic neuděláte, proto zapnuté zapalování. Akumulátor musí být v pořádku.

Anonymní řekl(a)...

tak ja som kupil auto pri 90000km a odišla riadiaca jednotka easytronicu, paráda nová stojí brutal 40000Kč takže auto stojí a nejezdí. když máte nekdo nejaký nápad sem s nim.Dík

autor řekl(a)...

Odkud jste? Mohl bych Vám někoho doporučit.

autor řekl(a)...

Mám takovou zkušenost a zároveň myšlenku, jak prodloužit životnost této převodovky stylem používání.
V automatickém režimu se dostanete občas do nežádoucího stavu. Tím je jízda, kdy musíte držet nějakou nepříjemně pomalou rychlost, otáčky jsou na hranici 2000/min, a nebo máte časté stoupání či klesání, případně obojí najednou.
Důsledkem toho je častá změna převodu, a někdy až nepřirozená. V takové situaci dávám manuální režim a kontroluji situaci sám. Tím v takové situaci udělám o 90% méně změn převodu než automatický režim.
Mám to už přes dva roky a fakt vím, kde to má klady a zápory, a docela bych rád zkusil DSG převodovku od VW, jestli to na uživatele nepůsobí třeba lépe.

Anonymní řekl(a)...

Zdravim vsechny,
prave jsem koupil Corsu s easytronicem 1.2 a zjistil jsem zajimavou vec.Nevim, mozna Vam to bude pripadat samozrejme, ale ja jsem z toho byl prekvapeny.Za normalnich okolnosti "automatka" radi asi kolem 3000 otacek, coz se mi teda zda hodne. Zjistil jsem, ze kdyz asi pri 2200 otacek mirne povolim plynovy pedal, dojde k zarazeni na vyssi stupen. Je to takove "razeni plynem".Je to normalni? Nemuzu "automatce" skodit? Je to prijemne i z hlediska hluku.Diky za tipy.

autor řekl(a)...

Ano, běžná věc. Plyne to ze shopnosti adaptovat se na styl jízdy. Při rozjezdu rozhoduje míra sešlápnutí plynu. Stačí ho jen šimrat a řadíte těsně kolem 2000ot/min, to je nejmenší hodnota otáček, při které se zvyšuje rychlostní stupeň v automatickém řežimu.

Anonymní řekl(a)...

mám easytronic corsa C 2004 rok, najeto cca 65tis, pri startu ukazuje F, nelze nastartovat. Je naka sance to nastartovat?nevim jak se dostat do servisu.
Bellindka@seznam.cz

autor řekl(a)...

To:Bellindka@seznam.cz
Můžete mít jen vybitou baterii - v tomto období zcela běžná věc!
Pokud naprosto neodešly servomotorky, ale napřed prověřte bat.
Trošku se divím, že akutní problém řešíte přes nějaký zájmový web, je to jako volat o pomoc před útočníkem na webu policie.cz :-)

Anonymní řekl(a)...

Zdravím,
Som tiež spokojným majiteľom super autíčka Corsa. Mám na Vás otázku. Neviem nikde sa mi nepodarilo dopátrať - zistiť,aký olej ide do EASYTRONIC- kej prevodovky, a v akých intervaloch sa vymieňa.

Ďakujem.

pavel54@email.cz

Anonymní řekl(a)...

Mam Opel Corsa 1.2 r.v. 2004 55kw a na displeji se mi objevilo F už při asi 60000 km a nemohl jsem se rozjet. Po různých manipulacích s řadicích pákou se mi nakonec povedl nastavit A. Od té doby to již nedělalo. Chci se zeptat jestli to mohla být jen nějaká chyba softwaru či tam číhá nějaká závada. Nyní mám najeto 93 000 km a pokud se to stává přibližně po 100 000 km nechtěl bych platit 40000 za řídící modul. A kolik stoji ty servo motorky nevíte někdo? Ty také odcházejí po sto tisících?

Anonymní řekl(a)...

Pouze pro doplnění:
Z bezpečnostních
důvodů není možné zařazení
rychlosti, je-li otevřená kapota motoru. Po
vypnutí zapalování se spojka automaticky
sepne, takže má-li automobil zařazenou
rychlost, není možné jej odtáhnout.
Tyto převodovky jsou schopné vlastní
diagnostiky a případné závady jsou signalizovány
kontrolkou na přístrojovém panelu.

Zdroj: http://www.skolahostivar.cz/DownloadPF/05_dilna%20p%C5%99evodov%C3%A1%20%C3%BAstroj%C3%AD%20motor.%20vozidel.pdf
strana: 8-9

Anonymní řekl(a)...

dobry den, chteli by jsme corsu C v peknem stavu s 50 tkm s easytronic koupit sestre pritelkyne, je to krok vedle, nebo ne? Ja osobne jsem to jiz ridil, moc se mi to libilo, ale jde mi o tu vydrz, poruchovost... nevite o nejakych statistikach? Mohli by jste prosim reagovat rychle, mame se na tu corsu jet zitra juknout. Dekuji

Anonymní řekl(a)...

Tak se přidávám do diskuse,mám 1,3cdti r.v.2004najeto 63tis.Již asi od 40tis.auto po rozjezdu na křižovatce při přeřazování z 1-2 motor nepřeřadí,ale úplně zhasne a rozsvítí se kontrolky.Protože ale auto je v pohybu,tak se jako roztlačí přes rychlost a jede dál.To se stává úplně náhodně,někdy dvakrát za sebou jindy měsíc nic.Je pravda,že četnost poruchy se zvyšuje.

Unknown řekl(a)...

Mám Astru z roku 2005 s Easytronicem a moc mi vyhovuje. Nikdo tady nezmínil, že převodovka reaguje na povolení sešlápnutí plynu. Já si určuji moment přeřazení tím, že na okamžik povolím plyn a převodovka pozná, že chci vyšší stupeň. Nefunguje to ale vždy. Někdy to vyhodnotí otáčky jako nízké, třeba když je motor studený. Po zahřátí to ale vždy funguje bezchybně. Jízda je tak plynulá a tempo si určuji já.

Anonymní řekl(a)...

Jen pár faktů:Corsa C 1.0-najeto 97tisKM, 75% město, převodovka řadí poměrně dobře. Spojka začíná být načatá díky městským přískokům.(předpokládám,že pokud bych jezdil jen mimo město tak by spojka vydržela Jednou tolik).
Jo a jedno malé doporučení: zpátečku řadit jen se spuštěným motorem!(třeba kvůli defendlocku) jednou jsem to zkusil a ty rány z motoru mikomu nedoporučuji slyšet. Silový modul tu rychlost chce zařadit, ale když v ceste stojí zuby, je mu to jedno, zkrátka to tam rve dokud se to nepovede...Jinač spokojenost.

hustic řekl(a)...

Ahoj všem,jsem před rozhodnutí koupit corsu obsah 1.0 nebo 1.2 16V.Sháním nějaký automat a jde mi hlavně o spotřebu budu jezdit přavážně po městě a ze zkušenosti vím,že automat je oproti manuálu rozdíl,třeba fabia 1.4 16V to je děs.Jsem invalida a finančně nic moc.Dejte vědět za vaše informace díky.Doporučíte 1.0 nebo 1.2 .A hlavně jestli do toho mám jít ještě jedno díky a ahoj.

autor řekl(a)...

Automat (easytronic) je v pohodě, ale 1.0 je krajní řešení. Ta dvanáctistovka už je pro město optimální díky spotřebě a dobrému zrychlení do 60km/h. Spotřeba 5-5.5L město, v zimě 6-6.5L.
Autor blogu bude možná brzy jeden krásně udržovaný kousek prodávat a přesedlá na větší záležitost. Zkuste nechat kontakt.

Anonymní řekl(a)...

To hustic said: 1.0 je bída, ale do města to stačí. Pokud budete mít vůz jako přibližovadlo, není asi co řešit.Co do spotřeby se vejdete do 6,5 L město. Jestli jste invalida, zkuste zvážit zda nemáte nárok na příspěvek od státu. Ale vztahuje se to pouze na nový vůz. V případě corsy by jste doplácel cca 150000, což je dost. Ale pokud by byla k mání 1.2 asi bych si vzal tu.

Unknown řekl(a)...

Před 10 lety jsem jezdíval s 5dveřovou Corsou 1.0 a do města byla úplně ideální. Slušné zrychlení a skvělá spotřeba. Nevím jak s Easytronicem, ale 3válec 1.0 bych do města určitě nezatracoval.

Anonymní řekl(a)...

Ahoj. Mám novou corsu 1,2 v easytroniku. Zatím najeto cca 2000 km. Při řazení v režimu automat z jedničky na dvojku to někdy cvakne z motoru. Při jiných rychlostech to nepocituji. Je to normální? Většinou řadí úplně uhlazeně, ale jednou cca po 30 rozjezdech to cvakne - divný zvuk.
Dík

Anonymní řekl(a)...

prosím Vás, jsem majitelem corsy 1.2 easytronic, chtel bych vemenit olej v prevodovce, nemuzu se nikde docist, kolik toho oleje tam jde. a jestli tam jde i nejakej olejovej fltr??? dekuji

Anonymní řekl(a)...

pekny clanok, vdaka za uzitocne informacie. Len tak dalej

autor řekl(a)...

Už mám najeto 130tkm, a tento kousek jsem zatím neprodal. Jednak je to exkluzivní kousek (autoklíma, easytronic, vysouvací stř. okno, atd.), a taky nevidím zásadní důvod k novému autu. Asi se mi holt musí rozpadnout.

autor řekl(a)...

Taky se vám stává, že v zimě nebo chladném počasí po studeném startu je motor zbytečně vytáčen při rozjezdu?
Říkám si roky, jak je ta převodovka blbá, a pořád jí tam hážu ručně vyšší stupně.
Tak v oficiálním návodu k automobilu se píše, že je to úmysl, aby se katalyzátor co nejrychleji zahřál na provozní teplotu.
To si malinko protiřečí v jiné stati, že není dobré motor za studena vytáčet :-)

Tak se v tom vyznejte :-)
Každopádně alespoň mám lepší pocit, protože vím, že to není rozbité.

Anonymní řekl(a)...

ahoj,rád bych pořídil opela corsu pro přítelkyni pro vyježdění se.Rád bych koupil ojetý vůz a ocenil bych radu,jaký z těch starších typů je lepší. V bazarech je k mání asi nejvíc rok 2001 či 2002 a to ve verzi 1,2 16V nebo pouze 1,2, skoro ve všech případech s najetými kilometry do 100tkm.Dá se jednoduše napsat,jakých kritérií se držet či do čeho vůbec nejít?

autor řekl(a)...

Osobně jsem se vždycky snažil dostat ke kousku z konce jeho výroby. Je to asi deformace ze strojařiny :-) V těchto fázích je auto maximálně vychytané, a tím nemyslím ve množství, ale v kvalitě.
Takže doporučuji buď B z r. 2000, benzín, nebo C z r. 2005 také benzín.

autor řekl(a)...

Po šesti letech bezproblémové funkce mě vylekala krátká porucha:
Parkoval jsem na těsno mezi auty, a vypnul motor. Pak jsem si všiml, že bych při vystupování zavadil o zrcátko souseda, tak jsem ještě zapnul zapalování, aby Easytronic měl napájení, přeřadil na N, a bez motoru popustil auto o pár cm dozadu (bylo to z kopce), pak zařazuji A a vypínám zapalování.
Nicméně při pokusu o následný start na display blikalo A/N, a převodovka se nechtěla pohnout, a nešlo nastartovat. Brzda/spojka byla tuhá na sešlápnutí.

Po několika pokusech o nový start s vytažením klíčku ze spínací skříně, možná se vůz trochu i pohnul, se to povedlo. Při posledním pokusu už jsem vytáčel servis, aby mi poradili, nakonec to nebylo potřeba.

Je to tedy méně šťastný způsob popojíždění bez motoru :-)
BTW: baterku mám OK.

Anonymní řekl(a)...

Radim s vypnutym motorem parkrat do roka mezi N a A1 a vzdy bez problemu.

autor řekl(a)...

I s popojetím vozu? Jako stalo se to po šesti letech, 140tkm. Přisuzuji to dané kombinaci úkonů, jako určité riziko, nemusí jít o pravidlo.

Anonymní řekl(a)...

Dobrý den,je tento blog ještě aktivní?Mám velký problém ,potřebovala bych poradit děkuji

Anonymní řekl(a)...

Dobrý den, co byste potřebovala?

Anonymní řekl(a)...

dobrý den,mám Corsu 1.0 r.v.2002 najeto 150000km už 2 roky bez problémů,nyní začala zlobit,když přijedu na křižovatku do kopce a zabrzdím,motor "chcípne" na panelu začne blikat F a nejede dál,2x mě museli odtáhnout,po odpojení baterky a připojení přes kabely jiné baterky naskočí N a jde nastartovat,pak jezdí dál dokud opět nezastavím do kopce,vše se opakuje,když se to stalo po 4.už nepomohlo nic,auto už ani neškytne,nevíte co s tím děkuji za radu

Anonymní řekl(a)...

Přátelé, po létech jsem opět narazil na tuto stránku... Takže, Corsa stále jezdí, najeto 178.000 km, spojka a výfuk původní!!!!! a vše funguje jak má. Převodovka také zatím OK. Ťuk, ťuk...

Anonymní řekl(a)...

Když to tady tak čtu, má cenu si kupovat Corsu a easytronic, co má najeto 124.000 km??

Koukám, že kolem 100.000 odchází docela ve velkém.. :-/

Anonymní řekl(a)...

Koupě: podle mě je to 50/50 co do poruchovosti, jako se vším, záleží zda to chceš, nebo potřebuješ. Já už na ní mám 203.000 km a zatím v poho. Takže za mě: nové ano, použité ne... Karel


A kvýše položenému dotazu, který je už zřejme podle datumu vyřešen, je dobré jako vždy udělat prvně diagnostiku. Pokud ta nic neukáže, tak běžný postup: elektřina ok?, palivo teče?, spojka včas odpojí při zastavení? čistá škrtící klapka a EGR?, čisté filtry?

autor řekl(a)...

Mohu uklidnit přispívající snad tím, že naše Corsa už má najeto 230.000, čeká na třetí rozvody, a Easytronic převodovka stále funguje.

Anonymní řekl(a)...

zdravím mam kamarada co ma corsu automat 74 000 najeto a přestalo mu to řadit.motor běží ale nechce zařadit rychlost a rosvítí se kontrolka klíč

prosím o radu co by to mohlo být a je li to nákladné díky moc za info milan

Karola řekl(a)...

Jako první krok na diagnostiku, pak bude podle výsledků jasný další postup a nákladnost opravy, pokud bude načtená konkrétní závada.
Takhle je to na věšteckou kouli... :-) Pokud už to má opravené, hoď info o co šlo.

Anonymní řekl(a)...

Ahoj všem. Nemáme doma sice Corsu ale Merivu s easytronikem. Koupili jsme ji nedávno měla najeto 133000km ale po ujetí cca 3000km nám začala po zahřátí auta cukat a přestala řadit. Na přístrojovce se F neobjevuje a po zařazení zpátečky začne písmeno R blikat. Rychlost se nezařadí tak musíme auto vypnout klíčkem a znovu nastartovat. Pak rychle dát zpátečku to už se rychlost zařadí a zaparkovat. Diagnostika napsala pouze servis převodovky nic konkrétního. Po rozebrání převodovky servisák povídal že je špatná lamela. Vyměnili a diagnostikou se má automat zase naprogramovat. Coš se nezdařilo sarvsákovi ani na pomoc přivolanému autorizovanému servisákovi z Opla s originál diagnostikou. Nemáte někdo podobnou zkušenost?

autor řekl(a)...

Zdravím předchozího přispěvatele.
Aktuálně řeším první vážnou poruchu převodovky Easytronic. Respektive z pohledu uživatele druhou, ale ta první bylo brzdové čidlo.
Nyní nám stojí v servise Corsička (aktuálně ji nepotřebujeme) už měsíc, a zatím nevyřešeno.
Corsa jednou takhle ráno odjela 0.5km, na display vyskočilo F, a následně už jela krokem, jako by na dvojku a prokluz (připomínalo mi to zimní režim - přes tlačítko sněhová vločka). Šlo zřejmě o nouzový a velmi krátkodobý režim, rychlost nešlo ani vyřadit, natož dát zpátečku, záběr jsem cítil i při zastavení vozu. Dojel jsem jen další 0.5km a v mírném kopci konec. Odtah.
Najeto 237tis. km.
Jakmile bude vyřešeno, ozvu se. Bude-li.

Anonymní řekl(a)...

Ahoj všem.Děkuji za reakci.Po dalších neúspěších kdy byli na zkoušku vyměněny servo motůrky na převodovce naší Merivy a odzkoušeny tří řídící jednotky této převodovky se nakonec servisák rozhodl odeslat řídící jednotku na opravu do specializované firmy.Stále to při seřizování diagnostikou hlásí zařazený čtvrtý rychlostní stupeň.Tak zase čekáme.

Anonymní řekl(a)...

Ahoj všem. Auto je po pěti měsících doma. Řídící jednotka byla opravena namontována a znovu rozbita neboť údajně vyhořela. Koupila se nakonec repasovaná z Německa a konečně se podařilo dát auto do kupy. Tak doufáme, že to byla poslední neblahá zkušenost s tímto autem.

autor řekl(a)...

Corsu jsme zachránili před šrotem. Byla už v podstatě na odpis, protože ta fatální závada na Easytronic převodovce se objevila až po poměrně nákladných opravách kvůli STK, a bylo to dilema.
Avšak díky nějakému klučinovi, co se zabývá repasí těchto převodovek, se podařilo za slušný peníz ji opravit a v šikovném neuautorizovaném servise zpět namontovat. Už asi od května jezdí jako ďas. Je to sice drahý koníček udržovat takový vůz v provozu, ale máme k němu doma určitý osobní vztah. Každopádně bych řekl, že Corsa C má plánovanou životnost tak na 200tkm, pak už to chce hodně oprav.
Bohužel nám už koroduje (páté dveře a prahy), tak nevím, jak dlouho ji ještě udržím.

Kdybyste někdo zoufale potřeboval řešit nefunkční Easytronic, dejte vědět, mohu předat kontakt.

Anonymní řekl(a)...

Dobrý den, prosím o radu, mám Opel Astra 1.6, r.v. 2004, Easytronic. Najeto 120 000 km, auto jezdilo bez větších problémů, až na poslední dobu, z ničeho nic, především při brzdění mi na display vyskočí F a auto jen dojíždí, až se nakonec úplně zastaví. Nastartovat nejde a musím řešit odtah. Nedávno byly v převodovce vyměněny servo motorky a také byl vyměněn spínač nožní brzdy, bohužel se opět znovu chyba objevila a auto nejede. Nevíte o někom, kdo se zabývá servisem těchto Easytroniců? Nejlépe z Olomouckého kraje. Děkuji za případné rady, kontakty mi můžete poslat na e-mail.: vlcekp86@gmail.com.

Unknown řekl(a)...

Zdravim, easytronic najeto 100000km display chyba F shanim kontakt kdo tomu rozumí Praha okolí
Dekuji za pomoc
Petrhybner@email.cz

Anonymní řekl(a)...

Dobry den, nevim, kdo se na to specializuje v Praze. Mam Astru 1,6 s 200 000 km. Hlaseni F jsem mel parkrat, kdy byl nutny odtah. Vzdy pomohla kalibrace na spojku. Pak byla spojka menena a od te doby bez problemu.

Unknown řekl(a)...

Dobrý den mohl bych poprosit o kontakt na toho opraváře prevodovek. Děkuji Svoboda

Unknown řekl(a)...

Kontakt na mě je bajky2@seznam.cz

Unknown řekl(a)...
Tento komentář byl odstraněn autorem.
Anonymní řekl(a)...

Dobrý den,také budu rád za kontakt na opraváře převodovky.
S pozdravem Pavel

Kubowitz řekl(a)...

Dobrý den, rád bych se poradil. Otec má Corsu rv 2004 s easytronicem a nedávno mu to hodilo hlášku F na display auta a nešlo zařadit. Auto si dovezl servis a poudal, že je v řiti řídící jednotka automatické převodovky a že jediná možnost je poslat asi za 8 000,- tis kč do Německa na diagnostiku a uvidí se jestli lze opravit Příjde mi to přitažené za vlasy. Je nějaká jiná možnost jak zjistit jestli je to opravdu ona a popřípadě, kde sehnat nějakou levnější variantu. Otci je 83 a jezdí tak max nakoupit, ale poptřebuje

Díky moc za každé info na email Email matejka.jakub@gmail.com

prosím tedy o kontakt na toho klučinu :-)

Unknown řekl(a)...

Dobrý den, opel corsa C 1.0, AUTOMAT, nevíte prosím, kde se nachází snímač/spínač zpátečky. Děkuji předem za informaci/foto

Evik řekl(a)...

Dobrý den, mam corsu 1.2 easytronic a pri rozjezdu auto cuká.. tak jestli nevíte čím by to mohlo být? Jestli to je má chyba nebo je to nějaká závada? Auto mam kratce a easytronic poprvé. Děkuji za odpovědi